Naast het reviseren en testen van conventionele verstuivers en testen wij ook sinds 2004 Common Rail diesel Injectoren. Een Common Rail Injector is een elektronisch aangestuurde verstuiver die afhankelijk van druk en aanstuurtijden verschillende opbrengsten oplevert. Een vervuilde injector/nozzle geeft een andere reactiesnelheid en vermindert zo (start-) opbrengst. Ook deze reactiesnelheid (RST) kunnen wij meten en vastleggen. Daardoor kunnen wij o.a. C2i, C3i, IMA-ISA en Denso codes genereren op onze nieuwste testbank.

Je kunt bij vermoedelijke klachten natuurlijk zomaar alle injectoren vervangen, wat heel kostbaar kan zijn. Het is vriendelijker voor de portomonee en je hebt vaak een betere diagnose als je de injectoren laat testen. De inspuithoeveelheid van een injector moet namelijk binnen bepaalde grenzen vallen. Wanneer alle injectoren binnen deze grenzen vallen kan de regeleenheid de onderlinge verschillen corrigeren. Heeft de auto echter een bepaald aantal kilometers achter de rug dan kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om een ruil of nieuwe injectoren te laten plaatsen.

Met onze al weer 3de generatie computer gestuurde Carbon-Zapp Diesel Tech CRU.2R tester kunnen wij sneller onder alle denkbare omstandigheden de modernste common rail injector testen. Wij kunnen een injector testen en van de resultaten een uitdraai maken of e-mailen. Hierbij geven wij ook het  juiste advies. Het resultaat kan perfect goed of slecht zijn.

 

Ook kunnen wij specifiek testen. Zowel druk (tot 2500bar) , aanstuurtijden multi shot tot 22 inspuitingen als frequenties zijn op de tester instelbaar. Doet een probleem zich onder specifieke omstandigheden voor, dan is het mogelijk die omstandigheden na te bootsen en in het testprogramma op te nemen. Ook de nieuwste Piëzo injectoren met tegendruk (2-8 bar) kunnen wij allemaal testen. Pompverstuivers van Volkswagen laten wij testen.