De reparatie en verkoop van alle typen dynamo’s en startmotoren is al meer dan 35 jaar ons vak. Het is bij ons dan ook mogelijk om voor elke dynamo revisie te laten uitvoeren, zowel voor gelijkstroom als wisselstroom. Het maakt niet uit of het nu van voor de oorlog is, of nog maar net 3 maanden oud. In beide uiterste gevallen is vaak wel wat creativiteit nodig, maar een opIossing wordt meestal gevonden. Voor een gemiddelde reparatie geldt ‘s-morgens brengen ‘s-middags klaar. Onze klanten komen uit Uden, Volkel, Odiliapeel, Mill, Langenboom, Zeeland, Nistelrode, Loosbroek, Heesch, Berghem, Oss, Vorstenbosch, en soms uit de rest van Nederland voor speciale problemen.

Er is tegenwoordig veel Aziatische import, maar wij zeggen: “beter goed gerepareerd, dan slecht geimiteerd”. Daar waar mogelijk natuurlijk. Onze ruil is bijna 100% origineel. Goedkope Aziatische imitatie is bij ons natuurlijk ook leverbaar voor diegene die dat wil.

Naast reparatie hebben wij ook een grote hoeveelheid originele ruil dynamo’s en startmotoren op voorraad, en op bestelling kunnen wij vaak ook zeer snel leveren o.a. door dag- en nachtlevering van diverse leveranciers. Naast veel voorkomende Europese merken hebben wij ook veel voorraad van Koreaanse, Japanse en Amerikaanse merken.

Let op: Tegenwoordig is een dynamo ook een onderdeel van het “netwerk” van de auto een zgn CAN-bus systeem. Een dynamo waar geen ‘d+’ controle lamp aansluiting meer op zit heeft vaak een andere “computer” aansluiting. Deze computer aansluiting kan bestaan uit bijvoorbeeld een Dfm, LIN, BSS of COM signaal.

Deze ECU communicatie systemen zijn te vinden op auto’s vanaf 2002 en zijn bekend als LIN (Local Interconnect Network) en BSS (Bit Sychronous Single Wire) en eerder als Ford of GM’s PMW (Pulse Width Modulation).

Waarbij deze ook nog onderverdeeld zijn in verschillende “baute rate’s’ (snelheden) van bijvoorbeeld 9600 of 19K2. Verder is er is ook een- en tweezijdige communicatie. Deze communicatie stuur ook het dashboard lampje aan, en niet meer via een draadje van de dynamo naar het lampje. Het vervangen door een dynamo met een gelijke stekker wil tegenwoordig ook niet meer zeggen dat het probleem is opgelost. De auto en een dynamo moeten elkaar ook  ‘verstaan’! En dus via hetzelfde protocol met elkaar communiceren. Uiteraard kunnen wij dat voor u testen, ook op het voertuig indien nodig.

Hieronder volgt een greep uit het aantal merken, welke voor ons totaal geen probleem zijn:

  • American Bosch
  • Bosch
  • Auto-Lite
  • Bosch
  • BUTEC
  • CAV
  • Delco Remy
  • Delphi
  • Ducellier
  • Elmot
  • Femsa
  • Ford
  • Hitachi
  • Iskra
  • Leece Neville
  • Lucas
  • Magneti Marelli
  • Mando Melroe
  • Mitsuba
  • Mitsubishi
  • Monark
  • Motocraft
  • Motorola
  • NIKKO
  • Nippon Denso
  • Pal (Magnetron)
  • Paris Rhone
  • Prestolite
  • Sawafuji
  • SEV Marchal
  • United Technologies
  • Valeo
  • enz

Tevens kunnen wij lier- of laadklepmotor volledig reviseren en leveren. Hydrauliek is ook ons vak dus dat is ook geen probleem.